Tirşik - Profîl
tirşik-profîla biruya hayao miyazaki

profîla "biruya hayao miyazaki"


Peyamên nivîskar yên di vê mijara [islamofobîkên ku ji dengê banga şerîf aciz dibin] de;

14. berî peyama esil: divêt ji bo peyva 'zirezir'ê ev bête zanîn ku ez tenê wateya ewilî dizanîbûm

zirezir -n. 1. mê deng- 1. dengê zincîr û ristikan. 2. dengê zirêna keran. ferheng, kurdî-kurdî, kamêran botî, weşanên do

gelî xwişk û birayan*, wele ez wateya duyem nizanîbûm. ez li apartmanan mezin bûm û wekî tê zanîn zengilê van malan li her derî hene û ser hev du lêxistina wan jî heye ku hah ez peyva zirezirê ji bo vê rewşa dengê qelebalix dizanîbûm. berdin kerê, min hîn mirîşkekî sax neditiye ku gelo dengên vana di kurdî de çawa tê gotin, nizanim.


mixabin min ji bîr kir ka hela min li bin wê vîdyoyê çi nivîsand lê belê li peyamên jortir nîqaş li dora têgihên "acizî - îslamofobî - kemalîzm - hwd" geriya. vê sibê jî hat bîra min ku grafî2000 anîmasyonekî li ser "îmam" û "bang"ê çêkiribûn çend salê berê ku bi xwe ez zarok bûm û li kanal d-yê dihat weşandin. Û ji xwe min jî hez nekiribû, lê ji ber "çewtî" an jî "şaşî"ya ravekirin û bikaranîna tiştên îslamî ya li vîdyo, li bîra min bi cih girtiye û min xwest rê li tirşikvanan bidim.

armanc ev bû: îslamofobî çi ye? acîz bûna xelkê ji dengên qerebalix a melayan e yan jî xerakirina bangê/azanê ya mîna wê wîdyoyê ye?

wekî min xwest, acizî tiştekî normal e û îslamofobî jî li nav wê wîdyoyê hatiye çêkirin ku ka hela binêrin bi xeber û galgalên du lehengên wê vîdyoyê û aciziya çend nivîskarên tirşikê dişibin hev ya na?! Gengaz e hun jî dizanin ku kanal d heta nuha jî kemalîst bûn.

divêt bihata dîtin û bihata gotin ku na acizbûn ne îslamofobî ye, me ket rêya hêsanî û gunehên xelkê bir û ji wan re got, îslamofobîk. ji bo senifandina tevgerên merivan, divêt meriv berî her tiştî zanibe ka ew tevger çi ye û dihere heta kîjan sînorê. li wê wîdyoyê sînorekî hatiye nîşandan, û ew gelek nexweş e.

hesasiyet, tiştên pîrozî, bingeh û rêzikan, hezkirin, giramî dan, jidûrketin, tenezulnekirin û tiştên din... haya min ji van tiştan hene û bi ya min mafê herkes heye ku ji van hest û tevgeran yekî an jî gişî ji bo dîn-îdeolojî-fikar-hwd bête hilbijartin/girtin û di jiyanê de bête sepandin.

nuha em were kekê azad30. gotiye "zû wê vîdeoyê rake û lêborînê bixwaze." azadixwaz biryara xwe daye, jê biriye. giramî didim biryara wê. Ji ber ku nayê bîra min, gelo min çawa pêşkeşkiribû. Lê tê bîra min ku peyamekê kin bû û dibe ku binê armancê baş nexêzandibim. hema ji bo azad30yê peyamek helal be. tofaniya wî ya li jor rakiriye, aşkere ye ku ji ber pir hezkirinê ye.

lê belê ez lêborînê naxwazim! heger tehemula te nayê te yê venekira. wekî mînak, ji bo min îslamofobîkên herî mezin daîş in û bi hebûn û çalakiyên xwe yên kerax acizî didin min. û ji ber vê jî heta ji destên min tê ez nûçeyên ku qala kirinên wan dike, venakim, naxwînîm û ji bo nebînim jî hewl didim. Ji ber ku dizanim, ew îslamê diherimînin, destûr û qeydeyên îslamê binpê dikin. tê bîra we, çend dem berê li charlie hebdoyê karîkaturekê hatibû weşandin û terorîstên daîşê ji ber wiya 10 karîkaturîst kuştibûn. heta komkujiyê, ez dikarîbûm, lê min qet neket şopa wê karîkaturê ya bû sedema kuştinên merivan. ji ber ku min çend gotin li ser wan bihîstibû, li gor gotinan tiştên nebaş hatibû xêzandin. û min nenerî. hew. ji ber ku nêrîn li destên min bû û ez neneriyam, ji ber ku heger min bidîta wê kêfa min xerabuya. Min ê ber xwe biketa. Heger nivîsên min kêfa te nere, ji îroj pê ve nexwîne! Him tu yê armanca peyamê, armanca parvekirinê fêm neke, nexwaze fêm bike û him tu yê tofanan rake û him jî tu yê rabe, emir bike bo paqijkirinê! Ez ne mecbûr im ku tiştên min nivîsand an ji parve kir, carekî din rave bikim an jî biparêzim. Prosedur hêsan e: Te peyamekê xwend, kêfa te ne çû wê çaxê here peyaman ji moderatoran bişîne. Qey ew ê tiştên ji destên wan bê çê bike.

Ne ez dixwazim tu ji vira here, ne ez ji destên te digirim, ne jî tu ji bo min/me li vir disekine. Nivîskar ji bo malumatên xwe bifiroşin li vir in û bo tirşikê taybetiyeke taybet ev e: ji bo kurdiyên xwe pêş bixe. Hew.



23.06.2016 17:14 ~2017.12.17 00:23 | biruya hayao miyazaki

4. ji ber viya dengê meleyan/90947 ez ê çend gotinan bikim lê berî wê jî beredît dengê meleyan/90983 :

""divêt ji bo peyva 'zirezir'ê ev bête zanîn ku ez tenê wateya ewilî dizanîbûm:

zirezir -n. 1. mê, deng- 1. dengê zincîr û ristikan. 2. dengê zirêna keran. ferheng, kurdî-kurdî, kamêran botî, weşanên do

gelî xwişk û birayan*, wele ez wateya duyem nizanîbûm. ez li apartmanan mezin bûm û wekî tê zanîn zengilê van malan li her derî hene û ser hev du lêxistina wan jî heye ku hah ez peyva zirezirê ji bo vê rewşa dengê qelebalix dizanîbûm. berdin kerê, min hîn mirîşkekî sax neditiye ku gelo dengên vana di kurdî de çawa tê gotin, nizanim.
""

tew tew tew... çawa tirk ji hemû kurdan re dibêjin *terorîst, hinekî jî ji hemû rexne û tespîtên xelkê, etîketa îslamafobîkê dizeliqîne. lê berê vê benîştê bicû, divêt bêt zanîn ku ka hela ev têgih ji aliyê kê ve, kengî hatiye derxistin û pesandin û wateya wê çi ye û ji kê re tê gotin. kî, ji ber kîjan sedeman diwêre ka kesekî îslamafobîk e ya na. heger wêrekiya tawanbarkirinê di xwe de bibîne jî ew kes nikare bibêje "biceheme here derekî din". dê merivek were û jê siwal bike, "tu kurrê kî yî?".

li bin wê banga nimêjê, mizgeft jî tê de welat hat xera kirin û mêrikên îslamofil xwezî biçana û me wê wêrekiya wan ên tawanbarkirinê li ber mizgeftê jî dîtibuya.

erê xebera tirk(ên misilman) hene ji bo parastina dîne xwe li hemberî kemalîstan; heqê wan in misilman hindik nekişand ji derdê wan, lê belê kurd(ên misilman) bira zirreziran meke.* heger misilmanê wêrek kanîba dê dema bi topan xerakirina sûrê, zimandirêjiya li ser mala xwedê, wê rabûna ser nigan! (ha heger ew tirkmanc be, bira xwe xwe şa bike!) hesasiyeta tirk(ên misilman) ne ya kurd(ên misilman in)an e. gotinekê pêşiyên tirka heye, bi kurt û kurmancî vaya dibêje: bi kîrê xelkê mîz nayê kirin.

aliyê din, mizgeft perça bajaran in û gelek melayên ku dengên wan ne ya guhdarkirinê ne, bê krîtera "bilalê hebeşî" têne tayînkirin. ji çar aliyên bajêr bi hoparloran û bi navberên nîv deqeyê yan jî deqekî de dehan mela dixwîne! haya te ji kakofonî, bêharmonî, bêahngiyê heye? ev ne pirsgirêka xelkê ye, ev pirsgirêka ewan kesan e ku ji xwe re para misilmanên hesas hilbijartiye.

ha, tayînkirin? mela ji aliyê kê ve tê tayînkirin? dewlet! dewlet pereyên kerxaneyan, meyxaneyan û hwd. nastîne? distîne! ew mela meaşên/pereyên xwe ji ku distîne? erê!

di nav sîstema kapîtalîzmê de cihê îslamê çi ye? ha ev e! navên qanûnên xweda hene, lê nayê sepandîn, tu nikarî bisepîne û tu nikarî li benda rêzgirtineke bo melayên nabin nenuka bilalê hebeşî, bisekinî!

a dawî ev e: bira ew kesan ku bi wan zanyarî û edebên xwe yên kêm û beradayî zimanê xwe dirêjî ehlaqa/misilmaniya min û bavê min dikin û etîketa îslamofobîkî dizeliqînîn me, hay ji xwe hebîn! ev rê ne tu rê ye. bla bla bla.

ha xelk gengaz e îslamê û şêx û sofî û meleyan hez neke. ma çima, ha ji we re:

(bnr: hîzbullah)
hîzbuşşeytan!

edît.

edît2: min ne xwest rasterast xebera nivîskarek bikim, lê belê tablo gelek tirş xuya kiriye û min jê birî, hinekî guherî. ji ber vê gotinên nebaş ên heddê xwe derbas kiriye, li min biborin. divet bê zanîn ku mesele ne tenê tiştên ku li peyama ewîl hatiye gotin, sînorkirî ye. dema nivîskarek bi hest û ramanên xwe tevdigere û têgihek -erênî an jî neyînî- bikartîne, ne garantî ye ku xwînerên din jî ew têgiha bi hest û ramanên wê nivîskarê fêm bike. fêmkirin bêsînor e û hwd. ha malûmatfiroşî karê nivîskariya ferhengên înteraktîfê ye, ne hewcî ye ravekirinê.

edît3: "hay ji xwe hebin" jî, dêûbavên min ji bo wateya "xwe muqete be, dema tu tiştekî dikî du cara bifikirî û hwd" bikartînin. weke tehdît xuya kiriye/hatiye fêmkirin lê telkîn û pêşniyaz esil e. nizanim divêt hîn çi bibêjim.



21.06.2016 00:15 ~2017.12.17 00:21 | biruya hayao miyazaki