the godfather

 Francis Ford Coppola

 Francis Ford Coppola Mario Puzo

 1972


 amerîka

 Îngîlîzî

 175

 Tawan Dram

  (2023.08.02)

 simurg56 (2014.12.05)

 yekemîn fîlma serîya fîlmên godfather e.


the godfather - Tirşik

the godfather


. HEVALTÎ Û PERE; WEKÎ AV Û DEHNÊ zeytê ye..



Array. ji bo min lûtke sînemayê ye ...



Array. min çend car vekir û zêdetirîn bîst xulek sebr kir û min dîsa girt*) pirr pesna vê filmê tê dayîn lê ez nema karîbûm temaşe bikirana yan ez bi rastî jî gûyekî fêm nakim ji fîlman an jî ev fîlm pênç qirûş nake



Array. dema mirov ji nû de dixwazi temaşe bike, sebr naki, bes duvde mirov nîv seat sebr bike, her 3 partên wi dixwazi temaşe bike..



Array. bi tirkî jê re dibêjin allah baba*



Array. yek ji fîlmên herî xweş yên min temaşe kiriye.
bi salan, ez li dora vê fîlmê geriyam. min nekarî temaşe bikim. min çend caran xwe lê da, lê piştî 10 deqeyan ketim xewê.
rojekê dîsa min ceriband û karî dewam bikim. û li temaşenekirina xwe ya evqas salan poşman bûm. 3 rojan ser hev, min her roj beşekê temaşe kir.
yanî yên ku nikarin destpê bikin û loma an xwe an jî fîlmê anormal dibînin; netirsin û piçekî bisebr bin. fîlmek gelekî xweş e. wê heta axaftina we jî biguherîne...



Array. bimisogerî ne fîlmê herî baş ê heya aniha hatiye kişandin, e. Temam fÎlmek pir xweş e lê ewqas jî fîşal nekin. marlon brando û al pacino xwe gihandine nÎrvanaya lîstikvaniyÊ. ji ber Mijara wê li ser mafyayê ye çiqas mêr dixwaze bixwe bibe heyranê vê fîlmÊ. yanÊ hÛn jÎ dibînin ku ev fîlm nabe wek heft samuray, başo, pîso, nexweşiko, demekê li rojava, kaneê welatî, 2001: destanek fezayê...



Array. Tarîxê sînemayî de filma mafîya ya tewr baş ya heme wextan a ku serra 1972 de virazîyaya û babeta ci romanêko bi eynî nameyê yê mario puzo'yî ra gerîyayo.

Filma ku listeya IMDb'yî de nika rêza 2. de ya, kaybazê efsanewî zeydê marlon brando , al pacino , robert de niro tede cay girewto, bi replîkanê xwo yê zeydê cêrînan vîr û hifzê sînemahezan de cayê xwo kerdo qedîm;

"keep your friends close, but your enemies closer" yanî "dost û embazanê xwo nêzdiyê xwo bigire la dijmenanê xwo nêzdîtir"

"I will make him an offer he can't refuse" yanî " ez do ci rê pêşniyazêk bika ku, o do nêeşko red bikero"

"never hate your enemies, it affects your judgement" yanî " dijmenanê xwo ra çirey nefret meke, o do hukm û aqlê to ser tesîr biko"



Array. bapirême



Array. di nav fÎlmên mafyayê de yek scarface û yek jî the godfather e..
di nav rêzeya fîlma the godfatherê de jî li gorî min ya herî xweş fîlma yekê ye.. eger wextê we hebe, rojekî xwe betal bihêlin çay û çereza danin ber destê xwe û li ser hev darî her sê fîlmên the godfatherê jî bikin..



Array. û eger nemirin rojekî min dil heye rûnim û her sê fîlmên vê rêzeyê wergerînim kurdî û kurmacî.. û paşê rûnim bi jêrenivîsa kurdî û kurmancî darî vê fîlmê bikim..



Array. "i will make him an offer he can't refuse"



Array. Zımane Kurdi de:Bav



Array. filmê ku dema meriv lê temaşe dike, yê qedrê malbatan xwe behtir digre; pê têdihihêje ku bi sûreta yekbûna malbatan ve her tişt tê kirin e. bi gotine din, ne tenê filmê mafya, şer û pevçûne ye, herwiha haleten ruhî yên girîng jî dihewîne.



Array. hişyarî: spoiler dihewîne
dibêjin ew serê hespê ya ku di fîlmê de hatiye bi kar anîn serê hespekÊ bi xwe ye. ji ew lîstikvanê ku bi wê re radibe re negotine emê serekî rastî têxin da ku bertekek rastî bide.
dawiya spoilerê



Array. fîlmeke ku ji pirtûka xwe zêdetir navdar bûye ye. bi rastî jixwe fîlm ji pirtûkê xweştire jî. bi gelemperî, fîlmên bi pirtûkan tên çêkirin weke pirtûkan xweş nabin. ez ji xwe, bi temaşekirina gelek fîlmên ku min pirtûkên wan xwandine poşman bûme. lê ev fîlm ne ji wan fîlman e. ev fîlm awarte ye.



Array. yan hûn li ber bayê populîzmê ketine lewma zêde pesna wê didin an jî bi rastî ez ji fîlman fêm nakim..
axirî min fîlma ewil temaşe kir, ne xerab bû hetta dikarim bÊjim baş bû lê ya duyê xirbe ye..
kêngî vekim xewa min tê heta deqeya 45'an hatime di nava vê heftê de, min keşf kir êdî çi wext xewa min neyê ez vedikim zêtir 5 deqe paşê çavên min bi xewê de diçin û radikevim*



Array. Fîlmê go dikim nakim ji çariyekekê bêhtir nikarim temaşe bikim. Jê aciz dinim, xewa min tê. Piştî ecqas wesf û pesnên hatin dayîn , ez bawer dikim go rast e, fîlmekî zehf baş e, û jixwe mirov fêhm dike lîstikvan pir jêhatî ne, lê dîse civa min lê nayê. Îda min jî fêhm kir go ji sînemayê fêhm nakim * Ka go endazer wergerîne kurmancî ez ê dîse hewlî temaşe bikim.



Array. bi î'nat min heta meha tebaxê vê fîlmê(/an) temaşe nekiribû. lê di havînê de min dev ji vê î'natê berda û di du rojan de her sê -beşên vê- fîlmê temaşe kir û heyran mam. fîlm, ne mîna fîlmên gangsterî û aksîyon ên din e ku ez ji vê tiştê ditirsiyam. lê berevajî te'ama romanên klasîk jê difure. sehneyên çavderiyê, dîyalogên xwerû û lehengên mîna dantelan honandî hene û helbet mijarên wê yên balkêş ên li ser karên nebaş û malbatî jî gelek xweş e. di vê fîlmê de ya ku min pir hez kir, bêguman sehneyên flashback bûn yên jiyana li korsîka û new yorkê rê didan. rengên tercîhkirî yên derhêner ji bo van seheneyan pir li mijarê dihat. rengên vekirî li korsîka û yên tarî li new yorkê.





Array. pirtûka wê qasê fîlman xweş bû. rojek xwedê kir û wegêrek derkewt, bila serenavê bike baban¹. ¹baban, malbateke qedîm e. gelek navdarên wan hene û paşnav hîn jî şên e. li bakur û başûr wek baban yan babanzade tên zanîn.



Array. Min wê wergerand lê ez nikarim binnivîsê bibînim. Jixwe ez bi çi hewl bidim, tirşik ji min re dibêje "mafeke te yî wisa tine". Vêca ev çi ye?



Array. Filmê ku min bi navê "Kirîv" wergerandiye Kurdî, lê min çi kiribe jî binnivîsên wê li ser tirşikê nehatiye weşandin û ji ber vê yekê min li ser opensubtitlesê parve kiriye. Ji bo binnivîsên Kurdî, binêre: https://www.opensubtitles.org/en/subtitles/9664600/the-godfather-ku



Array. Çîroka vê fîlmê ku yek ji xalên zivirîna sînemaya Amerîkayê ye û di nav baştirîn fîlmên ku heta niha hatine çêkirin de tê dîtin: Di sala 1967 de, nivîskarê têkoşînê Mario Puzo dest bi nivîsandina pirtûkek nû kir - thrillerek sûcê epîk ku wî jê re digot Mafia. Lêkolînerên wêjeyî yên Paramount dema ku ew hê pêşnûmeyek 20 rûpelî bû rastî destnivîsê hatin û ew birin cem Cîgirê Serokê Hilberînê yê Paramount Peter Bart. Bart pir jê hez kir û got "ew ji çîrokek mafyayê wêdetir e". Wî ji bo mafên fîlmê 12,500 dolar pêşkêşî Puzo kir, ger fîlim were çêkirin 80,000 dolarên din jî pêşkêşî Puzo kir. Ajanê Puzo dixwest ku di navbera studyoyan de şerekî îhaleyê bide destpêkirin, lê Puzo (ku tê gotin 10,000 dolar deynê qumarê hebû) peyman qebûl kir. Dema pirtûk di sala 1969an de hat weşandin, Puzo navê xwe guhert û kir The Godfather. Ew bû hitek mezin, tenê di du salan de 9,000,000 kopiyên firotanê û 67 hefteyan di navnîşa bestfiroşên New York Times de ma. Bi dîtina vê serkeftinê, Paramount biryar da ku adaptasyonek pêşve bibe. Proje ji rêveberê studyoya Paramount Robert Evans re hate dayîn ku çavdêriyê bike. Evans bi hilberîneran re hevdîtin kir û Albert S. Ruddy, ku bi çêkirina fîlimên di bin budceyê de dihat zanîn, kir. Ruddy got ku wî dixwest "fîlmek tirsnak a qeşa-şîn li ser kesên ku hûn jê hez dikin" çêbike. Hilbijartina yekem a Evans û Ruddy ji bo derhêner Sergio Leone bû, lê Leone pêşniyara pêşxistina Once Upon A Time In America red kir. Peter Bogdanovich (Paper Moon), Arthur Penn (Bonnie û Clyde) û Otto Preminger (Anatomiya Kuştinê) jî hate ragihandin ku pêşniyar red kirin. Dûv re Paramount nêzî Francis Ford Coppola bû, ku ji belgefîlma sûc The People People bandor bû. Coppola ji dilgeşiya xwe kêmtir bû, ji pirtûkê re digot "tiştek pir erzan." Lêbelê studyoya Amerîkî Zoetrope ya Coppola 400 000 dolar deyndarê Warner Bros. Coppola û Puzo bi hev re roman li senaryoya fîlimê veguherandin. Û gava ku Coppola hate kar kirin, wê navnîşek lîstikvanên potansiyel ên ku ew ji bo rolên sereke di fîlimê de dixwestin çêkir ... Hêj berî ku Coppola bête kar kirin, Mario Puzo difikirî ku Marlon Brando dê Vito Corleoneyek mezin çêbike û jê re nameyek şand û jê re got, "Ez difikirim ku hûn tenê lîstikvan î ku bi wê hêz û îroniya bêdeng dikare rola The Godfather bilîze." Serokê Paramount Charles Bludhorn ji Coppola re got ku Brando dê "tu carî nekeve fîlimek Paramount" û xwest ku Laurence Olivier bavêje. Coppola dîmenek ceribandinê kişand ku tê de Brando devê xwe bi topên pembû tije kir, û studyo dema ku wan ev dît, poşman bû. Brando wê demê tenê 48 salî bû û di 60 saliya xwe de mêrekî dilîze. Brando dixwest ku "wek bulldogê" xuya bike, ji ber vê yekê efsaneya makyajê Dick Smith dest bi xebatê kir. Ji bo lîstikvan proteza çeneya taybet hat çêkirin. Bi şêwaza Brando ya tîpîk, wî pir dijwar nexebitî ku xetên xwe fêr bibe. Coppola ji aktorên din re got ku diyaloga wê û dîmenan bi rengekî ku qertan vedişêre kişandin. Gelek navên mezin ji bo karakterê sereke yê duyemîn ê fîlimê, kurê Vito Michael Corleone hatin hesibandin. Studio Robert Redford, Ryan O'Neal an Warren Beatty dixwest. Jack Nicholson ragihand ku rola red kir. Di şûna wê de, James Caan wekî Michael hate avêtin. Coppola her gav dixwest ku ciwanê Îtalî-Amerîkî Al Pacino bavêje, û peymanek bi Robert Evans re hate çêkirin: Pacino dê bi Michael bilîze heke Caan lîsta birayê mezin ê Michael-ê germ Sonny bike. Caan wek Sonny hat avêtin, lê lîstikvanek din jî guhdarî kir. Ger Coppola ew pir ciwan nedîta Robert De Niro jî dikaribû bihata lîstin… Coppola difikirî ku jina Michael, Kay Adams, di romanê de pir sist bû. Ji bo ku hin karîzma li karakterê zêde bike, wî Diane Keaton, ku jê re digot "pir eccentrîk û celebek xerîb" kir. Coppola bi Robert Duvall re li ser The Rain People xebitî bû, ji ber vê yekê wê ew wekî şêwirmend Tom Hagen hilbijart. Piştî ku Coppola John Cazale di hilberek li derveyî broadwayê de dît, wî ew wekî Fredo Corleone bextreş kir. Stranbêja cazê ya Amerîkî Morgana King wekî jina Vito, Mama Corleone lîst. Hilbijartinek sosret bû, ji ber ku ew tenê deh sal ji Pacino û Caan mezintir û tenê pênc sal ji Cazale mezintir bû. Coppola di heman demê de fîlimek malbatek çêkir. Xwişka wê, Talia Shire, wekî Connie Corleone hate peywirdarkirin. Keça Sofia bi kulika Connie lîst, û jina wî (Eleanor), dê (Îtalya), bav (Carmine) û kur (Gian-Carlo û Roman) zêde bûn. Ji bo ku kast mîna malbatekê bi hev ve girêbide, Coppola danişînên provayê li dar xist ku tê de lîstikvan bi karakterê xwe ji bo xwarinek malbatê rûniştin û destmal kirin. Wî got ku ev bi xwezayî hiyerarşiya malbatê ya ku wî dixwest çêkir. Ji bo kêmkirina lêçûnên, Paramount ji Coppola xwest ku fîlm li 1972-an li Kansas-ê li şûna 1940-an New York-ê bikişîne. Coppola got ku kirina vê yekê dê were wateya windakirina yekrêziya pirtûkê û ew qanih kirin ku cîhê piştî Şerê Cîhanê yê Duyemîn hilbijêrin. Coppola li San Francisco dinivîsand û Puzo li Los Angeles dinivîsand. Coppola dixwest ku fîlim mijarên malbatê û bilindbûna kapîtalîzma Amerîkî hebe, lê Puzo dixwest ku romana xwe rast bimîne. Ew di têkiliyê de bi rêkûpêk bûn û her du jî gotin ku ew bi piranî bi hev re baş dixebitin. Ji bo ku biryar bide ku çi tê de bike, Coppola rûpelên romanê çirandin, ew xistin defterê xwe, û biryar da ku kîjan ji 50 dîmenan biparêze. Senaryoya paşîn 163 rûpel dirêj bû, û Coppola meyla xwe dida deftera xwe ji senaryoya li ser sehneyê. Coppola her tişt li gorî xwe nebû. Di dema kişandina fîlmê de, studyoyê ji tiştê ku wan wekî "dramayek axaftinê" dît hez nekir û hate ragihandin ku ji Elia Kazan xwest ku ji Coppola bigire. Gava ku wan dîmena xwaringehê dît ku Michael Sollozzo û McCluskey dikuje, wan fikrên xwe guherand. Studyoyê ji Coppola xwest ku "rêveberek tundûtûjiyê" bîne da ku hin dîmenan heyecantir bike. Coppola red kir, lê dîmenê lê zêde kir ku Connie komek xwarinan dişkîne da ku rêvebiran razî bike. Edîtor Aram Avakian û Hev-Derhêner Steve Kestner ji Evans gilî kirin ku Coppola bi têra xwe dîmen kişandiye. Li ser rojnameyên rojane, Evans ji tiştên ku dibîne kêfxweş e û destûr dide Coppola ku wan herduyan ji kar derxe. Paramount di heman demê de dixwest ku logoya nuha navdar ku yekemcar ji bo romana S. Neil Fujita hatî çêkirin xilas bike. Coppola israr kir ku logo bimîne ji ber ku wî dixwest ku navê Puzo li jorê sernavê xuya bibe, û wî tiştê ku wî dixwest bi dest xist, digel ku pirtûk hîn jî ji refikan difire. Serokê sûcê yê New Yorkê Joe Colombo û Yekîtiya Azadiyên Sivîl ji bo pêşîgirtina li çêkirina fîlimê kampanyayek dan destpêkirin û gotin ku ew balê dikişîne ser stereotipên li ser Îtalî-Amerîkî. Li ser daxwaza wan, Coppola hemî referansên "mafya" û "çete" ji senaryoyê derxist. Stranbêjê efsanewî Frank Sinatra hate ragihandin ku îlhama stranbêj / lîstikvanê fîlimê Johnny Fontane bû, û Ol' Blue Eyes ji vê yekê ne kêfxweş bû. Wî got ku wî ji Al Martino re got ku ew ê carek din bixebite ger ku wî di fîlimê de Johnny bilîze (lê ew nesekinî). Coppola Gordon Willis, ku Klute kişandibû, wekî derhênerê wênekêşiyê dixwest. Wî ev pêşniyar red kir heya ku Coppola jê re got ku fîlm bêyî wî naşibe wî. Willis got ku wêneyê ku wan dixwest "wêneyek rojnameyê bi rengê xirab" bû. Fîlm bi rêza daweta Connie û Carlo dest pê dike. Ji bo ku ew xwezayîtir bibe (û ji ber ku wî tenê du roj mabû ku fîlimê bikişîne), Coppola kir ku lîstikvan bi serbestî tevbigerin û di paşperdeyê de xwe provizyon bikin. Dûv re wî û ekîbê di navbera çalakiyê de birînên taybetî gulebaran kirin. Yek ji wêneyên herî navdar ên fîlimê Vito ye ku pisîkê dikişîne. Pisîk pisîkeke xedar bû ku Coppola li ser rêya setê dîtibû. Wî ji Brando xwest ku bi wî re improlyse bike û di fîlimê de xuya bû. Lenny Montana (Luca Brasi) beriya ku bibe lîstikvan, têkoşerek bû. Ew ji lîstina li hember Brando ew qas aciz bû ku wî rêzên xwe dişewitand. Ji ber vê yekê, Coppola dîmenek vedihewîne ku Luca berî dîtina Vito rêzikên xwe dubare dike, û destnîşan dike ku ew Luca ye ku ji Montana diterpile. Dibe ku di fîlimê de dema herî diyarker ew e ku derhêner Jack Woltz serê hespê xwe yê hêja di nav nivînên xwe de dibîne. Ew ne xemilandî bû. Coppola serê hespê rast ji pargîdaniyek xwarina kûçikan a herêmî kirî. Komên mafên heywanan nerazîbûn nîşanî dîmen protesto kirin. Piştî kişandina Paulie Gatto, senaryoyê hewce kir ku Clemenza bi tenê bêje, "Çek bavêje." Lîstikvan Richard Castellano bi navdar "Take the cannoli" lê zêde kir da ku rêza ku jina karakterê wî jê dipirse ku ji bo şîrînek cannoli bikire. Coppola biryar da ku dîmenê xwaringehê bêyî muzîka paşîn bikişîne. Di şûna wê de, dîmen bi dengên trênê yên ku ji derve tên re tê. Dîmenên xaniya malbata Corleone li mini-xana Todt Hill li 110 Longfellow Avenue li Staten Island hate kişandin. Xanî di sala 2014an de hat firotin û bi 3 milyon dolarî hat firotin. Tê gotin ku porteqal ji bo pêşbînîkirina mirina nêzîk tê bikar anîn. Ev rast xuya dike, lê mebest ne ew bû. Sêwiranerê hilberînê Dean Tavoularis dizanibû ku Gordon Willis di ronahiya kêm de gulebaran dike, ji ber vê yekê wî di çarçovê de porteqalan wekî xalên balkêş vedihewand. Dîmena mirina Sonny ji kuştina hovane ya di dawiya Bonnie û Clyde de bandor bû. Ev dîmen bi 100,000 dolaran bû ya herî biha ya fîlmê, û Caan 127 teqemeniyên tije xwînê li xwe kiribûn û zêdetirî 200 kun di otomobîlê de hatin qutkirin. Senarîstê navdar Robert Towne (yê ku Chinatown nivîsandiye) li ser sehneya baxçeyê di navbera Vito û Michael de xebitî û Vito şîret li kurê xwe kir: "Kî bi vê hevdîtina Barzanî re were cem we xayin e. Tu carî vê yekê ji bîr neke." Piştî ku fîşek bi dawî bû, Paramount ji Coppola re got ku 2 saet û 15 hûrdeman dirêjtir qut bike, ku wî jî kir. Studyoyê got ku ew mîna trailerek e û verastkirin bar kir Los Angeles. Demjimêra fîlmê 2 saet û 55 deqîqe bû. Fîlm dema ku derket serkeftineke bêhempa bû. Di Xelatên Oscarê de Fîlmê Herî Serketî, Coppola/Puzo Senaryoya Adaptkirî ya Herî Serketî û Brando jî Lîstikvanê Herî Baş wergirt. Coppola xelata Derhênerê Herî Serketî ji Bob Fosse re winda kir, yê ku ew xelat ji bo Cabaret wergirt. Dema ku Brando xelata Oscarê red kir, nerazîbûn li hember nîşana Hollywoodê ya Amerîkîyên Xwecihî nerazî bû. Wî çalakvan Sacheen Littlefeather wekî şûna xwe şand, û Akademiyê qaîdeyek destnîşan kir ku serketî heke sax bin nikaribin wan biguhezînin. Budçeya Godfather bi qasî 6.2 mîlyon dolar bû. Ew serketinek mezin bû û bû fîlma herî bi dahata ku heya niha hatî çêkirin. Rêzên sînemayê ew qas mezin bûn ku xwendekarên zanîngehan jî 5 dolar 'heqê kursiyê' xwestin. Rekora box ofîsê salek şûnda ji hêla The Exorcist ve hate girtin, lê îro The Godfather yek ji mezintirîn û bi bandortirîn fîlimên ku heya niha hatine çêkirin tê hesibandin, ku bi rêjeyên mezin li ser malperên komker ên populer ên wekî IMDb û Rotten Tomatoes. Di dawiyê de... Marlon Brando dê paşê biryara xwe ya redkirina Oscarê ragihand..






  • the godfather0 daxistina giştî
Afîşa fîlmê:
Afîşa fîlmê
Puana tirşikê= 92.5
(imdb: 9.2)
pûanê bide fîlmê: